top of page
תמונת הסופר/תilanit Shuster

טיפים נבחרים לשיפור חווית המשתמש והממשק באפליקציה שלכם עוד היום

עודכן: 28 באוק׳ 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה דיגיטלית, חשוב לשכלל ולשפר באופן מתמיד את השימושיות של האפליקציה שלך כדי לשמור על המשתמשים מעורבים ומרוצים.

בין אם אתה בונה אפליקציה חדשה לגמרי או מתחזק אפליקציה קיימת, ישנן מספר אסטרטגיות מהירות ויעילות שתוכל ליישם כבר עכשיו כדי לשפר את חווית המשתמש.

במאמר זה, נחקור טיפים מעשיים בתחומים מרכזיים כגון עיצוב ממשק משתמש, מהירות טעינה, פשטות, הדרכה ברורה ובדיקות אפקטיביות. על ידי שילוב המלצות אלה, תוכל לשפר מיד את המשיכה והפונקציונליות של האפליקציה שלך, להשאיר משתמשים קיימים וכן להיחשף למשתמשים חדשים.


עיצוב אפליקציה- אנשים יושבים מסביב ומעדכנים את האפליקציה


ממשק משתמש יעיל (UI)

1. שימרו על עקביות באלמנטים עיצוביים כגון: בין 2 ל-4 צבעים שחוזרים על עצמם, גופנים ומיקומי כפתורים על פני מסכים שונים עוזרת ליצור ממשק מוכר וידידותי למשתמש.

2. יש חשיבות לתעדוף את היררכיית התוכן, וודאו שהמידע החשוב ביותר יוצג בצורה בולטת בעוד שמידע פחות קריטי לוקח תפקיד משני.

3. צמצמו למינימום הסחות דעת ובלאגן כדי להבטיח שמשתמשים יוכלו להתמקד במשימות העיקריות שלהם ללא הפרעות מיותרות.

4. הטמיעו עיצוב רספונסיבי המתאים לגדלים ולכיוונים שונים של מסך, ומספק חוויה עקבית ומושכת מבחינה ויזואלית גם במכשירים ניידים וגם בשולחן העבודה.

5. השתמש בסמלים ובתוויות משמעותיות כדי להפוך את הניווט והפעולות להסברות עצמיות, תוך צמצום הצורך בהדרכה מקיפה למשתמש.


טעינה מהירה

1. בצעו עיבוד ואופטימיזציה של תמונות, סרטונים ומדיה אחרת כדי להפחית את זמני הטעינה, מה שמוביל לחוויית משתמש מהירה יותר.

2. שקול ליישם טכניקות טעינה עצלנית לטעינת תוכן רק כאשר הוא נמצא בנקודת התצוגה של המשתמש, ולשפר את זמני הטעינה הראשוניים.

3. עקוב ושפר באופן קבוע את ביצועי השרת, כולל שאילתות מסד נתונים, כדי להבטיח שהאפליקציה שלך פועלת ביעילות.


פַּשְׁטוּת

1. תחשבו על הלקוחות שלכם כחסרי סבלנות, כל מה שהם רוצים לעשות זה להגיע מנקודה A ל-B מהר ככל האפשר הסירו, עיזרו לו בכך שתסירו או תצמצמו את התהליך שלו עד לדף הרצוי.

לדוגמה: אם יש טופס הרשמה שצריך למלא, עדיף לייצר טופס אינטרקטיבי, ממצה וקצר שישאיר את המשתמש בדף ולא יגרום לו לנטוש כי התהליך ארוך מדי.

2. יש משפט ששמעתי פעם בלימודי עיצוב והוא הולך ככה: "אם צריך להסביר דבר מה והוא לוקח יותר ממשפט אחד - כנראה שהדבר אותו אתה מסביר מסובך"? אז חשוב להשתמש בטיפים ועצות כדי להדריך את המשתמשים במשימות מורכבות מבלי להציף אותם במידע רב מדי בבת אחת.

3. יש להציע פתרונות בלחיצה אחת או בלחיצה אחת לפעולות נפוצות, ומפחיתים את הצורך של משתמשים לבצע מספר שלבים.

4. העדיפות היא תמיד להשתמש בעיצוב נקי ומינימליסטי כדי ליצור סביבה לא עמוסה מבחינה ויזואלית, שיכולה להוביל למיקוד והבנה טובים יותר.

5. במקרה של אפליקציה קיימת, בהסתכלות על התנועה באפליקציה ניתן לזהות מוקדים בעייתיים או מוקדים לנטישת משתמשים ולבצע שדרוג / איחוד או שיפור של הדף על מנת לייצר חווית משתמש נוחה ופשוטה יותר.


הנחיות ברורות לשימוש

1. שווה לשקול הדרכות או הדרכה למשתמשים חדשים כדי להציג בפניהם את התכונות והפונקציונליות העיקריות של האפליקציה שלך. (בהמשך לסעיף הקודם העוסק בפשטות - יש להתייחס להדרכות קצרות, ממוקדות וברורות)

2. ספקו מידע לגבי קבלת עזרה בתוך האפליקציה כדי שמשתמשים יוכלו לגשת בקלות להדרכה/דף שאלות ותשובות/דף יצירת קשר כאשר הם נתקלים בקשיים או בשאלות.

3. ודאו שבמקרה של הודעות שגיאה המשתמשים שלכם יכולים לחזור או להתמצא בצורה טובה באפליקציה. הגאה להודעת שגיאה ללא יכולת תפעול היא חוויה מתסכלת וגורמת לנטישה מהירה.

4. השתמשו בשפה ברורה ותמציתית בכל רכיבי הטקסט כדי למזער עמימות ולהבטיח שהמשתמשים יבינו את התוכן במלואו.

5. השתמשו באמצעים אינטראקטיביים למשתמש, כגון עצות וכלים, כדי להציע מידע והכוונה מיידית ורלוונטית בכל האפליקציה.


בדיקה ותיקון באגים

1. בקש משוב ממשתמשים באופן קבוע באמצעות סקרים, סקירות או טפסי משוב כדי לקבל תובנות לגבי נקודות כאב ותחומים שזקוקים לשיפור.

2. הקמת מערכת איתנה למעקב ופתרון באגים, תעדוף באגים קריטיים וטיפול בהם באופן מיידי. (ניתן לבצע זאת בהעזרות במתכנת אפליקציות)

3. ערכו בדיקות שמישות עם משתמשים אמיתיים כדי לקבל תובנות ממקור ראשון לגבי האופן שבו הם מתקשרים עם האפליקציה שלכם ולגלות תחומים לשיפור.


אנשים עובדים בצוות לשיפור ועיצוב האפליקציה שלהם

זיכרו שחווית משתמש היא היבט קריטי בהצלחת האפליקציה שלך, והיא יכולה להשפיע ישירות על שימור המשתמש, מעורבותם ושביעות הרצון הכללית.

שיפור ושדרוג מפעם לפעם של האפליקציה שלך בהתבסס על תובנות משתמשים והתקדמות טכנולוגית הוא המפתח לשמירה על תחרותיות ועמידה בציפיות המשתמשים בנוף הדיגיטלי המתפתח ללא הרף.



Comentarios

Obtuvo 0 de 5 estrellas.
Aún no hay calificaciones

Agrega una calificación

רוצים לבדוק איך אפשר לשפר את הדיגיטל שלכם עוד היום?

תמונה של אילנית מנהלת סטודיו שוסטר עיצובים

השאירו פרטים ונדבר על הכל - עיצוב, תוכן ושיווק

תודה רבה, נשתמע בקרוב

bottom of page